شخصیت شناسی MBTI

آزمون شخصیت شناسی MBTI بر اساس نظریه های کارل یونگ طراحی شده که افراد را بر اساس تمایلات، تصمیم‌گیری ها و سایر معیار‌های شخصیتی، به 16 نوع شخصیت تقسیم میکند. این ابزار در محیط‌های مشاوره، توسعه فردی و تیم‌سازی کاربرد‌های بسیاری دارد. به کمک درک بهتر از خصوصیات فردی، همکاری های موثر و انتتخاب شغلی بهتر صورت میگیرد.

تعداد سوالات

87 عدد

زمان تقریبی

20 دقیقه

مبلغ آزمون

75,000 تومان

چرا باید تست MBTI رو انجام بدم؟

  1. افزایش خودآگاهی: MBTI می‌تواند به افراد درک بهتری از ویژگی‌های شخصیتی، ترجیحات، ارزش‌ها و نقاط قوت خود ارائه دهد که می‌تواند منجر به خودآگاهی و رشد شخصی بیشتر شود.
  2. کاوش شغلی: با به دست آوردن بینش در مورد شخصیت افراد، افراد می توانند بهتر درک کنند که چه مشاغلی ممکن است برای آنها مناسب باشد و گزینه های مختلف را بررسی کنند.
  3. روابط بهبود یافته: MBTI می تواند به افراد کمک کند تا نحوه برقراری ارتباط و تعامل با دیگران را درک کنند و منجر به بهبود روابط و ارتباطات مؤثرتر شود.
  4. حل تعارض: با درک انواع مختلف شخصیت، افراد می توانند برای حل تعارضات و بهبود کار گروهی و همکاری تلاش کنند.

تست MBTI چیست؟

آیا تا به حال شنیده اید که فردی شخصیت خود را با برچسب «ESFP» یا «INTJ» توصیف نماید؟  آیا از خودتان پرسیده اید که این کدها که شبیه «رمز چهار رقمی» هستند از کجا آمده اند؟

این رمزهای 4 رقمی مربوط به معروف ترین تست شخصیتی جهان یعنی تست MBTI است.

تست MBTI، پرسشنامه شخصیت شناسی است که برای شناسایی نقاط قوت، ضعف و اولویت های افراد ساخته شده است. این تست را کاترین بریگز (Katherine Briggs) و دخترش ایزابل مایرز (Isabel Myers) بر اساس نظریه کارل گوستاو یونگ (Carl Gustav Jung) در مورد تیپ های شخصیتی (personality type) طراحی کرده اند.

تست شخصیت شناسی مایرز بریگز یا تست ام بی تی آی پرسشنامه ای است که برای شناسایی نوع شخصیت، نقاط قوت، ترجیحات شخصی و ویژگی های فردی طراحی شده است.

تست MBTI را ایزابل مایرز و مادرش کاترین بریگز بر اساس مطالعه روی نظریه کارل یونگ در مورد شخصیت ها ساخته اند.

در آزمون شخصیت MBTI افراد بر اساس 4 معیار اصلی یا 8 ویژگی مقابل هم مورد ارزیابی قرار می گیرند:

  1. درونگرایی (I) – برونگرایی (E)
  2. شهودی (N) – حسی (S)
  3. احساسی (F) – منطقی (T)
  4. قضاوتی (J) – ادراکی (P)

از ترکیب این 8 ویژگی با یکدیگر یک کد 4 حرفی ایجاد می شود. غالب بودن هرکدام از ویژگی های گفته شده نهایتا 16 نوع شخصیت را به وجود می آورد.

ترکیب هر کدام از واژه های فوق باعث می شود تا افراد صفات متفاوتی را از خود بروز دهند

کاربرد های تست MBTI

تست تیپ شخصیتی mbti در مطالعات بسیاری مورد استفاده قرار گرفته است و می تواند ابزاری مفیدی برای شناخت ویژگی های فردی باشد. از این تست می توان برای موارد زیر استفاده نمود:

  • خودشناسی و ارتقاء توانمندی روانی
  • مشاوره شغلی و انتخاب شغل مناسب
  • مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته
  • مشاوره خانواده و مشکلات بین فردی
  • مشاوره عشق و ازدواج
  • پژوهش ها و مطالعات علمی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

ورود / عضویت

لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید