رغبت سنج هالند

تست رغبت سنج هالند، گامی موثر برای کشف گرایش‌های شغلی شما و نشان دادن راهی روشن به سمت آینده است. این تست با ارائه تصویری علمی و دقیق از«علاقه‌مندی‌ها» و «گرایش‌های شغلی-تحصیلی»، به شما کمک می‌کند تا با خودآگاهی بیشتر، مسیر حرفه‌ای مناسب را درک و انتخاب کنید. این آزمون رغبت و علایق شما به مشاغل ورشته ها‌را مورد سنجش قرار داده و شخصیتتان را در 6 حیطه مورد ارزیابی قرار می‌دهد، به شما می‌گوید دارای چه تیپ شخصیتی هستید و چه مشاغلی مناسب شماست.

تعداد سوالات

30 عدد

زمان تقریبی

10 دقیقه

مبلغ آزمون

50,000 تومان

چرا باید تست هالند رو انجام بدیم؟

رسیدن به اهداف شغلی خود را با تست رغبت سنج هالند ساده کنید. این تست پله ای برای رسیدن به کار و حرفه ایده آل شماست. هالند در موارد زیر به شما کمک می کند:

  • مرتب سازی و شفاف سازی علایق: تست هالند با دسته بندی علایق شما و هدایت آنها به طور منظم، به شما کمک می کند تا ذهن خود را متمرکز کنید.
  • انتخاب بهتر رشته تحصیلی: با قابلیت بررسی و تحلیل علاقه های شما، تست هالند می تواند در انتخاب بهتر رشته تحصیلی دبیرستان به شما یاری رساند.
  • انتخاب بهتر رشته دانشگاهی: تست هالند راهنمایی هایی درباره تنوع رشته های دانشگاهی و نحوه تطابق آنها با نیازها و تمایلات شما ارائه می‌دهد.
  • ایجاد راهنمایی شغلی: با استفاده از کد های هالند، شما می توانید فهرستی از شغل های مرتبط با خود را پیدا کنید.
  • پیش بینی رضایت شغلی: این تست می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که در کدام شغل بیشترین رضایت را خواهید داشت.
  • برنامه ریزی کارآمد برای آینده: تست هالند یک ابزار بسیار مفید برای برنامه ریزی کارآمد شغلی و تحصیلی شماست.

تست هالند چیست؟

تست رغبت سنج هالند (Holland Interest Test)، نامی است که از نام جان ال. هالند، روانشناس مشهور امریکایی گرفته است.

این تست از دهه 1950 میلادی توسعه یافته است و در حوزه مشاوره شغلی بسیار مرسوم است. تست هالند شامل 30 مجموعه سوال است که بر اساس علایق شما در انجام وظایف مختلف، شما را ارزیابی می کند. این تست برای دامنه سنی گسترده ای مناسب است و معمولاً در مدت 5 تا 10 دقیقه انجام می شود.

تست هالند چه چیز هایی را می‌سنجد؟

تست هالند (Holland test) یا آزمون هالند، برای ارزیابی علاقه‌ها و تمایلات شغلی فرد استفاده می‌شود. این تست شش حوزه اصلی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد که با حروف انگلیسی “RIASEC” نشان داده می‌شود:

  • واقع‌گرا (Realistic): افرادی که علاقه‌مند به کارهای فنی و بدنی هستند.
  • جستجوگری (Investigative): افرادی که تمایل به حل مسائل علمی و پژوهشی دارند.
  • هنری (Artistic): افرادی که نوآوری، آزادی و خلاقیت را دوست دارند.
  • اجتماعی (Social): افرادی که دوست دارند با دیگران کار کنند و به آنها کمک کنند.
  • متهور (Enterprising): افرادی که دوست دارند کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند.
  • قراردادی (Conventional): افرادی که دقت، سازماندهی و کار با اطلاعات را دوست دارند.

باید در نظر داشته باشید که تست رغبت سنج هالند تنها یک راهنمایی است و نباید به عنوان منبع تصمیم گیری نهایی درباره شغل یا انتخاب رشته استفاده شود.

کاربرد های تست رغبت سنج هالند

تست هالند یک ابزار بسیار قدرتمند است که به افرادی که به دنبال درک بهتر انتخاب‌های شغلی خود هستند، کمک می‌کند. افرادی که می توانند از این تست بهره ببرند عبارتند از:

دانش آموزان و دانشجویان: این تست می تواند به دانش آموزان و دانشجویان کمک کند تا متوجه مناطق علاقه مندی خود شوند و بتوانند تحصیلات و حرفه ای را انتخاب کنند که با آنها منطبق باشد.

افراد در حال تغییر شغل: اگر شما در حال تغییر شغل هستید، تست هالند می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که چه نوع شغلی بیشتر با شما مطابقت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

ورود / عضویت

لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید